Tuesday, September 23, 2008

Malas



mood swing, malas, nak tgk mvie pun malas...
nak tulis ape pun aku xthu...tapi td aku google surah Al 'Asr
here is the meaning of the surah

[1]Demi Masa! [2]Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian - [3]Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. Al Quran in Malay

Ni dulu tips aku penah bace ways to be Rajin a.k.a no longer malas

1. Mandi or refresh yourself_pastu sure korang rase fresh je. agak2 kalo dh lame tak cuci muka, amik la scrub atau facial wash. tenyehlah muka korang kasik ilang suma2 yg patut ilang. atau kalo dah 1 week x syampu rambut, buat lah ape yg patut, korang tahu diri korang lebih dr orang lain tahu pasal diri korang. mandilah...keluarkan segala daki2 yg menempal utuh kat kulit2 korang. take your time n enjoy

2. kemas bilik_ kalo habuk dh manyak, sapula kan... kalo korang extra rajin lepas sapu mop la. boleh hilang lekit2 dek peluh yg menitik nitik dr baju yg tersepuk dekat kusi lepas futsal. tapi sapu pun dah ok rasenye. up to korang.susun la barang korang elok2..jgn sepok2. nanti susah nak cari..agak2 kalo baju dah sebaldi x basuh, pg la basuh...kalo xnak, anta dobi. duit korang jg bukan duit aku. persekitaran mmg ade peranan



3.senyum_ape2 korang buat, senyum je...sengih pun boleh. x salah korang senyum... nanti hati tenang. cube korang senyum betul2 pastu pikir masalah korang boleh ke? kalo boleh pikir jgk korang x senyum la tu...kalo korang x setuju dgn aku, korang totally salah sebab ni blog aku haha

4. +ve thinking_instead of ckp aku mls la. cube tune otak korang cakap aku boleh study, alah senang je ni, aku rajin aku rajin aku rajin aku rajin..korang try la kan, aku pun try jgk

5 rewards_lps blaja 1jam rehat la kjap ke, tgk mive kjap ke, pi maple ngan kawan2 ke pastu smbung la balik. tp jgn la blaja 5 minit pastu tdo 2jam..korang pun dh besar, xkn nk tdo je...myk perkara best yg korang boleh tahu kalo korang kurangkan tdo

after all ni bukan tips menghilangkan malas pn...aku pun xthu. myk lg korang google la sendiri kt tenet. kalo nak tambah korang comment pastu nnt aku edit with credit dgn name korang

semalam sudah berlalu
esok masih belum tahu
hari ini, saat ini, peluang masih ada~!!!


babai la korang. t jumpe lagi


0 comments: