Sunday, June 26, 2011

kenapa orang tengok bola kat stadium

1malaysia?

1. takde life. padahal byk je aktiviti lain yg boleh dilaksanakan

2. esok tak keje

3. ikut kawan2. aku la tu

4. erm...patriotik kot

5. anak ajak tgk bola kat stadium. 'ayah, jom p tgk bola kat stadium'. yg ni reason bagus. bawaklah anak2 anda wahai bapak2 sekalian. ini 1 pengalaman untuk anak2 anda

6. nak tayang awek dia lawa. then awek dia dok sopan je sebelah dia. then semua mata tgk 'fuh manis la awek ni'. tak kurang juga awek2 yg terkinja kinja menyokong pasukan kesukaan mereka...pun ada juga mata2 yg usha awek2 ni 'tak segan ke diorang ni?'

7. exercise. nak cerita pasal ultramalaya iaitu fan club pasukan malaysia. diorang ni penuh dgn semangat. sorak dengan gaya dan aksi tersendiri. non stop beb. da macam clubbing je aku tgk. tapi bg aku diorang ni bagus. at least dapat memberi support kepada pemain yg sedang beraksi. tapi kenapa ada number 12 kat tshirt diorang? musykil la aku. anyone knows the answer?

8. dapat tiket free

9. satu family mmg kaki tgk bola. at least dapat meluangkan masa bersama suami isteri dan anak2

10. kerja kat stadium. tukang jual tiket, polis, wartawan, jaga yg jaga pintu gate. alang alang kerja tgk je la kan

baru je last week aku p tgk malaysia lwn lubnan kat stadium. tahniah buat pasukan negara. dapat bertahan dan menang 2-1 pada malam tersebut. tapi aku bukan bangsa bangsa yg enjoy tgk bola la. aku sokong arsenal tapi nak tgk game, malas la. highlight kan ade.that day aku tgk la dalam 10 ke 20 minit then lepas tu tgk ragam manusia, tgk suasana stadium. ade yg cool, ade yg mencarut byk, ade yg main iphone je. ade yg bwk buku beb. novel lagi. laki pulak tu. hahaha. ade yg ambil gambar.ada yg baling botol. ada yg main laser. macam macam.

kepada yg maki hamun. please la stop. try la to see from the positive side. korang tgk je, boleh la. yg penat bukan korang, yg penat tu....players atas padang tu. jgn la demoralize players negara sendiri. kasik la sokongan sepenuh hati. kalau diorang main macam sampah diam sudey.....nanti balik pergi toilet baru maki hamun kuat kuat sesuka hati korang


0 comments: