Wednesday, November 17, 2010

Lagenda budak Setan

Bagi aku cerita ni best sebab aku tak tido dalam panggung macam cerita jgn pandang belakang congkak 2 tempoh hari. dan scene yg membuatkan aku mesti tgk LBS ni ialah bila mana Q Haidar cursed 'Shial' sejurus selepas dia menghayunkan kepala syiqin kamal ke pasu bunga sehingga membuatkan syiqin kamal hilang ingatan dalam cerita tersebut. Macam rockstar la! Q haidar, lu mmg smart la bro~!!! aku rasa kebanyakan pelakon kat malaysia mmg patut pergi berguru dgn q haidar bagaimana nak menjiwai watak yg diberikan dan andainya LBS ini adalah sebuah game bola, man of the match akan ku berikan kpd q haidar. apsal ye pengarah tak letak q haidar jadi hero? and by the way, shiqin kamal tu........chantekkkkkkk.

nak cerita sikit moral of the story yg aku paham dari cerita ini:

1. Perubahan diri tu mesti datang dari dalam diri sendiri. jgn kerana kebendaan, sebab bila korang berubah kerana kebendaan, dan bila kebendaan itu terlepas dari korang, boleh frust menonggeng seyh

2. Bila marah jgn pukul orang dan jgn bawa kereta laju laju. sila beristifar dan sila pergi ambil air sembahyang

3. Jgn belajar lama lama. belajar sungguh sungguh grad cepat2 cari kerja, bagi stablekan hidup anda cari gf/bf then kawin la. ape nak ditunggu lg

4. Pembedahan plastik boleh buat anda jadi cantik?

5. ibubapa kalau nak carikan jodoh untuk anak anak, bagus tapi tanyalah tuan punya badan dulu sama ada dia dah ada calon ke belum, sebab yg nak hidup bersama bertahun tahun adalah si anak. jgnlah dipaksa paksa ye tak?

1 yg aku kurang berkenan dalam LBS ni ialah pengarah macam try nak jatuhkan profession sbg guru/lecturer.agak agak la sikit, mana ada lecturer tunggang air macam tu dalam kelas. lu tak ada rasa respect ke untuk tenaga pengajar? nak buat lawak pun biar REALITI la sikit. aku pun masuk uni dulu tapi tak pernah pun nampak lecturer perangai macam tu... then lagi 1 peluk peluk ni, wa kurang berkenan la, budak budak uni macam tu ke? ade ke clan macam tu kt uni? ke mmg wa masa belajar dulu tak pernah rasa sebab dulu bangsa bangsa wa semua jantan belaka. pagi petang siang malam"bro futsal jom"

sekian, dari aku...

0 comments: